سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت دندان چیست و چه کسانی نباید انجام دهند

لمینت دندان برای چه اشخاصی جایز نیست

    نظر

همانطور که می دانید روکش های سرامیکی و کامپوزیت ونیرهای دندانی لایه هایی همرنگ با دندان ها هستند که برای اصلاح رنگ یا طرح دندان ها روی آن قرار می گیرند. امروزه این روش درمانی به عنوان یکی از رایج ترین درمان های زیبایی دندان به شمار می رود. این روش طراحی لبخند فاصله، شکل، رنگ و شکل بین دندان ها را اصلاح می کند و یا معمولا برای ایجاد لبخند هالیوودی استفاده می شود.





انواع لمینت دندان



انواع لمینت دندان :


لمینت های سرامیکی دندان : ساخته شده از سرامیک یا به طور کلی پرسلن. ظاهری زیباتر، ثبات رنگ بهتر و استحکام بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیت دارد. این روکش ها پس از قالب گیری در آزمایشگاه ساخته می شوند. هزینه لمینت دندان در این روش نسبت به سایر روش ها گرانتر است.


لمینت کامپوزیت: برخلاف لمینت سرامیکی، رزین کامپوزیت دندانی وجود دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تیز کمتری دارد (حتی اگر شرایط دندان مناسب باشد، تیز نمی شود)، سطح) و قابلیت عبور نور دندان را دارد. کامپوزیت بزرگتر و رنگ آنها متغیرتر است (و بنابراین می توانند دقیقاً همرنگ دندان های دیگر باشند). همچنین هزینه سنتز با این روش نسبت به سایر روش ها کمتر است. (به قیمت کامپوزیت دندان مراجعه کنید)



لمینت دندان برای چه اشخاصی جایز نیست



لمینت دندان برای چه اشخاصی جایز نیست:


 اشخاصی که دارای پوسیدگی گسترده دندان هستند. در این صورت لمینت های سرامیکی و کامپوزیت های دندانی را برای این افراد پس از رفع حفره ها یا عفونت های لثه به تعویق می اندازیم.کسانی که دارای ساییدگی شدید مینای دندان و بافت ناکافی مینای دندان هستند. برای چنین فردی  معمولاً مجبوریم به جای لمینت از نوع دیگری از روکش استفاده کنیم.در  مواردی که دندان قروچه می کنند، این عادت به مرور زمان منجر به شکستن روکش دندان و آسیب می شود. البته مطب دکتر سفاریان برای رفع فرسودگی دندان قروچه و کاهش اثرات سایر عادات مخرب دهان، نگهبانان شب را کاملا رایگان ارائه می دهد. به این ترتیب این افراد می توانند از مزایای لمینت نیز بهره مند شوند.



 لمینت دندان



جمع بندی :

برای لمینت سرامیکی دندان، حدود 0.3 میلی متر (بین 0.3 تا 1 میلی متر) از دندان برش داده می شود، اما برای لمینت کامپوزیت با کامپوزیت دندان، در صورتی که شرایط دندانی فرد اجازه دهد، بدون تراشیدن امکان پذیر است. با این حال، گاهی اوقات برای یکنواخت کردن رنگ دندان در ونیرهای کامپوزیت و جلوگیری از بیرون زدگی دندان نیاز به تراش دهنده دندان است.